اقامت بعد از تحصیل در استرالیا

اقامت پس از تحصیل در استرالیا چگونه است؟

احتمالا شما هم پس از تحصیل در استرالیا و دیدن امکانات این کشور و جاذبه های طبیعی و گردشگری آن به این فکر افتاده اید که در این کشور بمانید. کار مناسب پیدا کرده و اهداف زندگیتان را در این کشور زیبا دنبال کنید. اما آیا میدانید چگونه باید اقدام کنید؟ چه راه هایی برای اقامت بعد از تحصیل وجود دارند؟ قبل از هر اقدام یا تصمیمی در خصوص ماندن و درخواست اقامت بهتر است این مطلب را بخوانید.

اقامت بعد از تحصیل در استرالیا
اقامت بعد از تحصیل در استرالیا

دانشجویانی که قصد دارند بعد از تحصیل دراسترالیا اقامت داشته باشند باید درخواست ویزا دهند. رایج ترین  ویزای دانشجویی استرالیا، ویزای زیرگروه (subclass) ۵۰۰ است.  پس از اتمام تحصیلات در استرالیا، دانشجویانی که شرایط لازم را دارا باشند می توانند برای ویزای موقت فارغ التحصیلی  (زیرگروه ۴۸۵) اقدام کنند تا در استرالیا زندگی و کار کنند. به عنوان یک گزینه جایگزین، ویزاهای کوتاه مدت یا موقت ممکن است برای تجربه تحصیلی شما مناسب تر باشد.

ویزای موقت فارغ التحصیلی ( زیر گروه ۴۸۵)

ویزای موقت فارغ‌التحصیلی زیرگروه ۴۸۵ به افرادی اعطا می‌شود که از تحصیلات دانشگاهی خود در استرالیا فارغ‌التحصیل شده‌اند و می‌خواهند پس از پایان تحصیلات مدت زمانی در استرالیا بمانند و کار کنند. این ویزا اجازه می‌دهد دارندگان آن به مدت ۲ تا ۴ سال در استرالیا بمانند و در آن زمان به دنبال کار باشند.

شرایط مورد نیاز

برای واجد شرایط بودن برای ویزای موقت فارغ التحصیلان (زیرگروه 485) باید شرایط زیر را داشته باشید:
- کمتر از 50 سال سن داشته باشید،
- در 6 ماه گذشته دارای ویزای دانشجویی (زیرگروه 500) بوده باشید،
- هنگام درخواست ویزا، مدرکی مبنی بر درخواست بررسی سوء پیشینه از پلیس فدرال استرالیا ارائه کنید، و
- مدرک مبنی بر سطح مورد نیاز زبان انگلیسی را همراه درخواست ارائه کنید.
ویزای موقت فارغ التحصیلان که در استریم  کار پس از تحصیل طبقه بندی می شود، برای دانشجویان تازه فارغ التحصیل شده با مدرک دانشگاهی از یک موسسه آموزش عالی استرالیایی مناسب است.

ویزای موقت فارغ التحصیلی  برای دانش‌آموختگانی است که اخیراً از یک دانشگاه استرالیایی فارغ‌التحصیل شده‌اند. برای این ویزا، شما باید در یک شغل از فهرست مشاغل ماهر نامنیشن دریافت کنید. همچنین باید مدرکی ارائه دهید که نشان می‌دهد برای لیست مشاغل (skilled occupation list)  درخواست داده‌اید یا قبلاً  نامینیت شده اید.

مدت اقامت و شرایط کار

مدت اقامت شما در ویزای موقت فارغ التحصیلی (زیرگروه)۴۸۵) بسته به دوره ای که مطالعه کرده اید و استریم ویزایی که درخواست می کنید متفاوت است:

– دارندگان ویزای موقت فارغ التحصیلی (استریم کار پس از تحصیل) معمولاً می توانند برای مدت دو تا چهار سال در استرالیا بمانند، که این بستگی به سطح تحصیلات ونوع مدرکتان دارد.

– فارغ التحصیلان با مدارک خاص واجد شرایط دریافت دو سال اقامت بیشتر هستند. ویزای موقت فارغ التحصیلی (استریم کاری فارغ التحصیلان)  به طور معمول به شما امکان می دهد تا 18 ماه در استرالیا بمانید و کار کنید. این مدت به طور موقت به 24 ماه افزایش یافته است.

تمدید اقامت فارغ‌التحصیلی

علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره شد، از اول جولای 2023، می فارغ‌التحصیلان دارای مدرک تحصیلی خاص که در  فهرست مدارک واجد شرایط (EQL) وزارت علوم استرالیا وجود دارند،  می توانند ویزای کار پس از تحصیل خود را تا دو سال دیگر تمدید کنند:

  • در این صورت فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند اقامت ۴ ساله دریافت کنند که پیش از این 2 سال بود.
  • فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد،  اقامت ۵ ساله در مقایسه با 3 سال قبلی دریافت خواهند کرد.
  • فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری،  می توانند تا ۶ سال در استرالیا اقامت داشته باشند. این مدت تا پیش از این ۴ سال بود.

    این تمدیدها علاوه بر حق اشتغال 1 تا 2 سال اضافی برای دانشجویان واجد شرایط که در مناطق رجینال استرالیا تحصیل، زندگی و کار می‌کنند، اعمال می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای  اقامت پس از تحصیل در استرالیا

مدارک لازم برای ویزای اقامت پس از تحصیل در استرالیا شامل موارد زیر می شود:

  • مدارک هویتی
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان
  • مدارک ارزیابی مهارت
  • مدارک بیمه
  • پلیس چک (گواهی عدم سوءپیشینه)
  • مدارک همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال

اگر هنوز برای تحصیل در استرالیا تصمیم نگرفته اید ویا نمی دانید برای دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه های معتبر استرالیا چه اقداماتی باید انجام دهید، نگران نباشید. موسسه اعزام دانشجوی آریا با سابقه ایی طولانی و درخشان (بیش از 18 سال) در تمامی مراحل کنار شما خواهد بود. کافیست برای شروع با مشاوران ما در ارتباط باشید و مشاور رایگان بگیرید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
ویزای تضمینی استرالیا
Call Now Button