نامزدهای جایزه سلامت روان استرالیا ۲۰۲۳ دانشگاه UNSW

جایزه سلامت روان استرالیا از افرادی قدردانی می‌کند که سهم قابل توجهی در سلامت روان در کشور استرالیا داشته‌اند. این جایزه توجه را به چالش های سلامت روان در این کشور جلب می‌کند.

سلامت روان UNSW

در حال حاضر نامزدهای جایزه سلامت روان استرالیا برای سال 2023 باز هستند. این جایزه که توسط رشته روان‌پزشکی و سلامت روان دانشگاه UNSW سیدنی ایجاد شده است، چالش‌های سلامت روان در جوامع و اهمیت حمایت مستمر را روشن می‌کند.

پروفسور آلن فلس AO، رئیس کمیته مشورتی جایزه سلامت روان استرالیا و دریافت‌کننده قبلی این جایزه، می‌گوید: «وضعیت سلامت روان در استرالیا نگران‌کننده است، با افزایش قابل توجه میزان افسردگی، اضطراب و خودکشی، به ویژه در میان جوانان، نگرانی‌ها در مورد این مسئله هر روز بیشتر می‌شود.

«از طرفی کمبود متخصصان بهداشت روان چالش مهمی است که منجر به بحران نیروی کار در این بخش می‌شود. علاوه بر این، اولویت پایینی که به سلامت روان در مقایسه با سایر حوزه‌ها مانند دفاع، NDIS و مراقبت از سالمندان داده می‌شود، باعث نگرانی زیادی است.»

تقاضای بیشتر برای خدمات بهداشت روانی با منابع موجود مطابقت نمی‌یابد و «نقطه مرکزی پنهان» را بدون دسترسی به خدمات ضروری باقی می‌گذارد.

لوسی بروگدن یکی از شرکت‌کنندگان در این رویداد می‌گوید: «ما برای پاسخگویی به تقاضای بیشتر افراد برای حمایت، نه تنها نیاز فوری به حفظ، بلکه سرمایه‌گذاری بیشتر در خدمات و منابع سلامت روان داریم. این به معنای سرمایه‌گذاری در نیروی کار بهداشت روان و دسترسی بیشتر به درمان‌های مبتنی بر شواهد نیز می‌باشد.»

«با وجود اینکه خدمات حمایتی کوتاه‌مدت بحران بسیار مهم است، اما تضمین این مورد که افراد می‌توانند از مراقبت‌های طولانی‌مدت متخصصان پزشکی استفاده کنند نیز به همان اندازه مهم است. حرکت اخیر برای بازگشت به محدودیت قبلی 10 جلسه روانشناس با بودجه Medicare یک نکته قابل توجه است و ضربه‌ای به مراقبت‌های بهداشت روان در استرالیا محسوب می‌شود. این تغییر، کسب کمک‌های لازم را برای درخواست‌دهندگان، به ویژه کسانی که در حال حاضر با مشکلات مالی مواجه هستند؛ چالش برانگیزتر خواهد کرد.

افزایش هزینه‌های زندگی در استرالیا تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت روان عمومی، به ویژه جوانان داشته است.

پروفسور فلس می‌گوید: «جوانان نگران این هستند که افزایش هزینه‌های زندگی چگونه بر توانایی آن‌ها برای دستیابی به نقاط عطف زندگی، مانند بیرون رفتن از خانه یا پس‌انداز برای خانه تأثیر می‌گذارد.»

میدانیم که امنیت مالی، یک عامل محافظتی برای سلامت روان است و تغییر در شرایط مالی یک فرد جوان می‌تواند سلامت روانی او را تحت فشار قرار دهد. همچنین دولت‌ها موظفند که برای کاهش این فشارها گام‌هایی بردارند تا جوانان و خانواده‌هایشان بتوانند چیزهایی را که برای داشتن زندگی شاد و سالم نیاز دارند، به دست ‌آورند.»

دونا استنلی، برنده سال گذشته جایزه در بخش بومیان، بر تأثیر بالقوه همه‌پرسی “صحبت با پارلمان” بر سلامت روان بومیان تأکید می‌کند.

سلامت روان جوامع بومی به طور نامتناسبی تحت تاثیر نژادپرستی سیستمیک، آسیب‌های بین‌نسلی و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی مداوم قرار دارد. همه پرسی “صحبت با پارلمان” فرصتی حیاتی برای رسیدگی به این مسائل و بهبود سلامت روان و رفاه در این جوامع را ارائه می‌دهد. خانم استنلی، یکی از ارائه‌کنندگان خدمات بهداشت روانی می‌گوید: مهم است که بحث پیرامون رفراندوم، به تجربیات زیست ملت‌های اول احترام بگذارد و طیفی از دیدگاه‌ها را در بر گیرد که همه استرالیایی‌ها بتوانند زمان رای‌گیری‌ها، تصمیم‌های آگاهانه بگیرند.

واضح است که باید رویکرد عادلانه‌تری را برای مراقبت از سلامت روان در استرالیا در پیش بگیریم. به این معنی که اطمینان حاصل کنیم افراد در مناطق کم‌درآمد و منطقه‌ای به اندازه افراد ساکن در مناطق ثروتمند به مراقبت‌های روانی دسترسی دارند و گزینه‌های بیشتری برای افرادی که قادر به پرداخت خدمات خصوصی نیستند وجود داشته باشد.»

جایزه سلامت روان استرالیا در سال 2016 توسط پروفسور Scientia هنری بروداتی AO از مرکز پیری سالم مغز (CHeBA) در پزشکی و سلامت UNSW تأسیس شد.

«راه‌اندازی نامزدها برای جایزه سلامت روان استرالیا یادآوری به موقع نیاز فوری برای رسیدگی به چالش‌های بهداشت روان در کشور استرالیا است. با شناسایی کسانی که در این فضا تغییر ایجاد می‌کنند، می‌توانیم آگاهی را در مورد این موضوع افزایش دهیم و الهام‌بخش باشیم.

 

منبع: newsroom.unsw.edu.au

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button